lördag 13 november 2010

Småstjärnorna har fyllt ett

Yngsta paret småstjärnor har fyllt ett år! Tiden har gått så fort.... De har blivit små barn, med egna starka viljor och fyllda av liv och rörelse. Underbara töser är de!

Tiden kring deras födelsedag har varit glädjande för alla, men också inneburit en del reflekterande och grubbel kring livet och det senaste året för mig. Lite tårar har fällts.

Jag är dock väldigt stolt över mina kära barn och att jag lyckas vara mamma, tvillingmamma,
t r e b a r n s m a m m a och hantera den vardagen som det innebär. Ibland hanterar jag det väldigt bra och ibland rinner det över och blir övermäktigt. Mest jobbigt just nu är storebrors ständiga bråk med småtjejerna. De är tåliga små tjejer! Bråkigare storebror kan man leta efter.

Jag försöker dock ta vara på tiden så gott jag kan, det är bara några månader kvar tills de ska vara på dagis på heltid alla tre. Det kommer bli tufft i början, att vara ifrån dem så mycket. Så nu gäller det för mig att sätta trots och bråk åt sidan och fokusera på att ha mysigt med mina barn och vara den mamma jag vill vara. Det är värt att påminna mig själv om det fler gånger. Då kan vardagen bara bli bättre.

2 kommentarer:

Pia sa...

Uppdaterad blogg- fint! Kul att du är på gång igen.Du är verkligen en så stark mamma, kvinna och fru !

Vi får se när jag blir aktiv bloggare igen. Det har hänt lite minst sagt oväntade saker i vårt liv, som jag kommer att börja skriva om, för nu går det snart inte att dölja längre...men än så länge är det ganska få som vet ;)

kram!

Anonym sa...

Låter spännande, Pia. HOppas det är positivt!

/Elin